Wraz z książką Just kids Patti Smith ponownie wróciła do kultury masowej, inspirując Stevena Meisela i odświeżając trend na androgeniczną stylizację.
Po raz pierwszy fotograf wykorzystał rockowy wizerunek Patti podczas tworzenia letniej kampanii Balenciagi, współpracując z Marie-Amelie Sauve. Na zdjęciach odtworzono klimat hotelu Chelsea i nowojorskich mieszkań Patti, uwiecznionych na zdjęciach z książki. W połączeniu z trendsetterską pozycją Balenciagi, kampania marki wykreowała nowy klucz stylistyczny androgenicznej, surowej estetyki, wtapiającej się w triumfalny powrót lat 90. Patti Smith zinterpretowana przez Meisela w nowym sezonie zainspirowała Davida Simsa, który stworzył kampanie Alexandra Wanga i marki Joseph oraz projektantów Proenza Schouler, którzy do reklamy zatrudnili fotografa Alasdaira McLellana
Meisel powrócił do tej estetyki tworząc okładkową sesję do wrześniowego numeru Vogue Italia.
BALENCIAGA SS 2012 AD CAMPAIGN BY STEVEN MEISEL
PROENZA SCHOULER AW12/13 AD CAMPAIGN BY ALASDAIR MCLELLAN
ALEXANDER WANG AW12/13 AD CAMPAIGN BY DAVID SIMS
JOSEPH AW12/13 AD CAMPAIGN BY DAVID SIMS
ALL DRESSED UP WITH NOWHERE TO GO BY STEVEN MEISEL
VOGUE ITALIA SEPTEMBER 2012
PATTI SMITH
source - thefashionspot
Patti i jej styl są nieprzemijające i nadzwyczajne! Fajnie, że ktoś po to sięgnął i zrobił to z takim rozmachem! Uwielbiam kampanie reklamowe inspirowane androgenicznością i surową estetyką!
OdpowiedzUsuńWszystkie zdjęcia świetne, klasa. Wang faworytem!
OdpowiedzUsuńCiekawe nawiązanie do Patti. Muszę przyznać, że letnia kampania bardzo mi się podoba.
OdpowiedzUsuń